READ OUR LATEST
BLOG
POSTS HERE

  • Dat je ademhaling belangrijk is bij hardlopen en andere cardiosporten is natuurlijk geen verrassing. Zodra je buiten adem begint te raken, ben je je conditie aan het uitdagen en geeft je lichaam aan dat je ongeveer aan de grens zit.

  • Ademen is waarschijnlijk het biologisch proces dat we het meest over het hoofd zien bij het sporten en in ons leven. Wat op zich wel gek is want we doen het constant. Gemiddeld neem je 22.000 ademhalingen per dag. En

  • Stress kan je sterker, slimmer en gelukkiger maken, als je er goed mee omgaat. Stress is niet altijd schadelijk. Als je beseft dat stress je beter maakt, helpt het je nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden. Crossfit helpt je dan

  • Stress! Je hart gaat sneller slaan, je ademhaling versnelt en je spieren zijn klaar voor actie. Heel handig in noodsituaties, bijvoorbeeld als een tijger je wilt opeten. Maar als die stressrespons dag na dag triggert en dus chronisch wordt, kan

  • Wat heeft 26 botjes, 33 gewrichten en meer dan 100 spieren, pezen en ligamenten? Yeah you’re right: onze voeten. In deze blog werpen we een kritische blik op de bestaande loopschoenen en geven we antwoord op de vraag: to barefoot

  • Je kan beter niet aan je training beginnen met dorst. Dehydratatie is nefast voor de sportieve prestaties. Als het vochtgehalte in je lichaam 1% daalt, neemt je fysieke vermogen 10% af! Reden genoeg om aandacht te besteden aan hydrateren.

  • Slapen is essentieel voor je gezondheid. Slaap en sport zijn trouwens onlosmakelijk met elkaar verbonden: wie sport, belast zowel lichaam als geest en moet daarvan recupereren door te slapen. Het is ook is essentieel voor de conditieopbouw, het spierherstel en

  • Slapen is essentieel voor je gezondheid. Slaap en sport zijn trouwens onlosmakelijk met elkaar verbonden: wie sport, belast zowel lichaam als geest en moet daarvan recupereren door te slapen. Het is ook is essentieel voor de conditieopbouw, het spierherstel en

  • Ga jij trainen voor pure looks, of wil je liever dat je training je ook nut heeft in je dagelijks leven/sport? Als je voor de tweede optie kiest, train je best al je spieren,… Functionele fitness neemt bewegingen die je

  • Is je box of fitnesscentrum gesloten? Een normaal trainingsprogramma volgen is gezien de omstandigheden niet zo simpel. Maar moet je je zorgen maken als je enkele dagen of langer niet of minder kan trainen? Gelukkig kan je ook met veel

contact us and join strive

Klaar om jouw persoonlijke doelen te behalen met STRIVE? Vraag vrijblijvend meer informatie of plan meteen een intake-meeting in. Stuur ons een berichtje en we contacteren je snel. Strive for a better life!

Europarklaan 1005 bus 6
3530 Houthalen-Helchteren
info@strivecrossfit.be


    ASK
    Close
    CrossFit / Performance / Rehab - Strive Belgium

    Strive is hét totaal bewegings- en belevingsconcept waar iedereen het maximum uit zijn persoonlijke doelen haalt.

    Our socials